Wat er voorafging.
Op zoek naar 250 naamkaartjeshouders zag ik bij Igopost een aanbieding die ik niet kon laten liggen. Ik waagde me aan hun online bestelprocedure, maar die zat zo krakkemikkig in elkaar dat ik het klaarspeelde om per ongeluk een bestelling te plaatsen terwijl ik eigenlijk alleen maar mijn adresgegevens wilde veranderen. Vijf minuten nadat ik me realiseerde dat ik daadwerkelijk een bestelling had gedaan, stuurde ik een mailtje naar Igopost met daarin het verzoek om de order te annuleren. Dat was vorige week.
Gisteren ging ik toch maar eens bellen.
Maaike: hallo, ik heb u vorige week gemaild met een vraag over ordernummer 98765432.
Igopost: dat nummer kan ik niet vinden mevrouw.
Maaike: het is nummer 98765432, ik heb vorige week per ongeluk een internetorder geplaatst, terwijl ik alleen mijn adres wilde wijzigen.
Igopost: o, maar mevrouw, dan is dat een internet-ordernummer, daar kan ik niets mee hoor. Heeft u geen gewoon ordernummer ontvangen?
Maaike: waar kan ik dat vinden?
Igopost: dat sturen we naar uw postadres.
Maaike: ja, maar dat wilde ik juist veranderen, ik woon niet meer op mijn oude adres. Daarom wil ik de order ook annuleren.
Igopost: het mag eigenlijk niet, maar ik ga proberen om uw order op een andere manier te annuleren. Wat is uw postcode?
Maaike: de oude of de nieuwe?
Igopost: hoe bedoelt u?
Maaike: ik ben verhuisd, woon niet meer op het adres dat jullie hebben geregistreerd.
Igopost: o ja. De oude postcode dan. Even kijken…die order is geannuleerd.
Maaike: maar waarom sturen jullie me dan niet even een mailtje terug om dat te melden?
Igopost: ja, mevrouw, als we alle mailtjes moeten beantwoorden die wij krijgen, dan zijn we de hele dag bezig.
Ja Igopostmuts, vind je het gek…de telefoon nemen jullie toch ook gewoon op?