Top
Tintinnabulation – Sonorant
fade
1096
post-template-default,single,single-post,postid-1096,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,flow-ver-1.3.6,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-vertical,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,eltd-light-header,eltd-header-style-on-scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Tintinnabulation

Tintinnabulation

EngelDe muziek van Arvo Part raakt mij telkens weer recht in mijn ziel. Ik ontdekte zijn koorstukken een jaar of vijf geleden, en weet nog goed hoe ik getroffen werd door de sereniteit, de introversie, en met name de stilte in zijn muziek.  Als ik een tijdje luister naar deze muziek, kom ik uit bij een essentie, bij een soort echtheid waar ik niet omheen kan.

Part zelf noemt dit gevoel ‘tintinnabulation’.
Tintinnabulation is the area I sometimes wander into when I am searching for answers – in my life, in my music, in my work…the complex and many-faceted only confuses me and I must search for unity…everything that is unimportant falls away.Tintinnabulation is like this. Here I am alone with silence. I have discovered that it is enough when a single note is beautifully played. This note, or a silent beat, or a moment of silence comfort me.

De klankdeken van mijn tanpura. De deadstroke op mijn trom. Het tikken van mijn klok in de stilte na kharaj. Allemaal stilte in klank.

Maaike
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.